Program dela

Sklop 1. Center za zeleno kemijo in kemijsko inženirstvo.

Namen je vzpostaviti center za stalno posodabljanje študijskih programov, razvoj mikrodokazil in ponudbo izobraževanj na trgu dela, ter izvesti analizo stanja, ki vključuje pregled virov in razgovore z deležniki, kot so strateški svet fakultete, podjetja, alumni klub ipd., o zahtevanem profilu, znanju in kompetencah diplomanta ter potrebnih mikrodokazilih na področju digitalno podprtega zelenega prehoda. Center bo izvajal tudi komuniciranje z deležniki, promocijo in diseminacijo dosežkov projekta.

Sklop 2. Modularizacija in mikrodokazila.

Namen je zasnovati in testno izvesti krajše izobraževalne enote za modularizacijo študijskega programa in razvoj nabora mikrodokazil, namenjenih študentom, diplomantom in podjetjem. Načrtovani so moduli, kot npr.:
a) »zeleni materiali« (polimeri iz obnovljivih virov, biorazgradljivi polimeri, kompozitni materiali, magnetni nanodelci, njihove aplikacije in karakterizacija),
b) »zelene tehnologije, procesi in poslovni modeli za krožno gospodarstvo« (načrtovanje zelenih tehnologij in procesov, metrike za oceno krožnosti, analize LCA, toplotna, energijska in materialna integracija, ekonomske ocene, večkriterijsko optimiranje),
c) »varnost kemijskih procesov« (sodelovanje z GZS) idr. Cilj je, da se pripravi evalvacija možnosti za povezovanje modulov in njihovo kasnejšo vključitev v akreditirane študijske programe kot študijske smeri ali medfakultetne programe.

Sklop 3. Digitalne kompetence.

Namen je ugotoviti, katere digitalne kompetence zahtevajo zaposlovalci od naših diplomantov, katere so že vključene v izobraževalni proces in kako vključiti manjkajoče, kot so umetna inteligenca, internet stvari, digitalni dvojčki, masovni podatki. Načrtovan je razvoj modula digitalnih kompetenc na področju kemije in kemijskega inženirstva, ki so potrebne za zeleni prehod. Modul bo namenjen podjetjem, trenutnim in bodočim študentom in bo vključeval: simulacije, modeliranje in optimizacije z računalniškimi programi (Aspen, GAMS, MIPSYN), molekularno modeliranje, statistiko, meroslovje idr. Nadalje je načrtovana uvedba uvedba pametnega/virtualnega laboratorija na področju zelene kemije in kemijskega inženirstva.

Sklop 4. Kompetence za inovativno razvojno-raziskovalno delo.

Namen je povečati uspešnost študentov pri študiju in spodbujati njihovo inovativnost ter usposobljenost za razvojno delo na področju zelenega prehoda. Načrtovano je:
a) pospešeno uvajanje sodobnih metod poučevanja in aktivnega učenja, ki so primerne za naravoslovje in tehniko,
b) uvajanje digitalnih učnih orodij,
c) izvedba razvojno-raziskovalnih projektov v sodelovanju s podjetji za zgodnji razvoj razvojno-raziskovalnih kompetenc študentov ter krepitev raziskovalnih kompetenc pri že zaposlenih,
d) mehke veščine študentov za učinkovito delo in razširjanje rezultatov.

 

 

 


»Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.«